Slink race i Bro!!!

Äntligen var det dags! Jag och Jocke hade planerat in ett slinkpass sedan en tid tillbaka och nu var tiden inne.
Idag skulle det hända! Jag skulle förhoppningsvis få mer fisk än Jocke för en gång skull. Dagen började rätt tidigt
för min del eftersom jag var den som skulle ordna betesfisk. Men självklart sket det sig från första stund då mina
gårdags mörtar hade smitit ut ur mörtstugan. Men det var bara att ta nya tag och jag lyckades ordna fram ett par stycken
till slut. Klockan var nu 14:30 och jag stog och stampade på bryggan och undrade. Vart är pöjk??? Vid 3 tiden dök han upp och tiden var äntligen inne. Vi riggade haspel spöna med met grejjer och hängde på favorit jerksen. Nu är det kamp!!!
Vi ankrade upp i superviken och det tog inte lång stund innan Jocke har ett hugg och jag en följare. Det gick en stund och både jag och Jocke började prata om att det skulle vara kul att få något på mete här ute. PANG!! Där satt första för mig. Ingen jätte direkt, en liten sommar slinka på kilot ungefär. Båda kollar till sina flöten en snabbis men det verkar dött. Jag vänder mig om och tar ett kast till med jerkgrejjerna, i samma stund som jag ska börja ta hem betet slänger jag ett öga på flötet. ???????? Det är ju borta!!! Där satt 2:an. Det tar inte lång stund innan 3:an sitter också. Nu kändes det avgjort!
Men då smäller det på en för Jocke. Kort där efter tar jag ännu en på mete och jag ser hur han börjar bli frustrerad över att han inte får nåt på sitt mete. Han får dock en tröstgädda på jerk, men saken är klar. 4-2. Vi provar vidare en stund men regnet har vräkt ner hela dagen och vi avslutar med ha varsitt hugg men utan att lyckas kroka.





Skit fiske på er alla.

/Martin

Kommentarer
Postat av: jocke

Snyggt skrivet, he he pöjk kan du vara själv!

2008-08-02 @ 22:58:21
URL: http://[email protected]
Postat av: Johan MoS

Bra jobbat!

2008-08-03 @ 16:34:14
Postat av: Danne

Kul att du skrev Martin! När ska vi ta ett slinkrace i Nypan då?

2008-08-05 @ 23:23:24
Postat av: Martin

Vi kommer nog ner snart!! Vi väntar bara på att den härliga kylan ska komma.

2008-08-16 @ 20:43:13
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0