Ä N T L I G E N ! ! !


Laxfisket har varit på topp dom senaste tre veckorna i strömmen i Stockholm, och runt 20st
fiskar per natt, med en snittvikt runt 5kg, har inte varit nån ovanlighet. Den största vad jag vet
har varit en på 12kg och var en riktig drömfisk.
Medan polaren Svante har dragit fisk efter fisk runt 5-7kg så har jag bommat
fem nattpass i rad med inte ett endaste hugg, men skam den som ger sej.

I går lossnade det, helt plötsligt satt det en "larre" på min oranga fluga, o vilken råstyrka
i den hårda strömmen. Fem minuter senare låg den i håven och sprattlade, min livs första lax
och vägde 3,2kg, LYX!!!, adrenalinet pumpade och värmde i den kalla höst natten.

En timma senare händer det igen, pang, vilket satans hugg, fisken rusar
nedströms. Jag håller emot för att inte släppa en meter lina, följer Svantes
order att backa uppströms för att få ut fisken från den hårda strömmen och han säger
att den här fisken nog är väldigt stor. Lyckan är total, tills jag till slut
får in fisken till land, det är en stålblank nystigen lax runt 5kg men den är felkrokad =(.
Ja ja, så går det ibland utbrister en tysk fiskare bredvid mej, som för övrigt
dominerade fisket med två laxar på 6kg + två fina öringar runt 5kg, på fyra timmar.

Natten går mot sitt slut och tröttheten börjar så smått kännas vid, så glad över min vinst över laxarna,
beger jag mej hemåt för att fota min livs första lax efter att ha glömt kameran hemma.



Tack Svante för all "guidning" och lån av flugor!

Skitfiske

Jocke Lindvall
 

Kommentarer
Postat av: Johan

Fan va fint Grattis

2008-10-04 @ 23:03:32
Postat av: MoS

Grattis Jocke!

2008-10-05 @ 10:31:29
Postat av: Jocke

Tack grabbs, och det blir bara bättre nu när öringen går upp, det drogs öring på 9,6 och 13,5kg igår, ska ner i veckan o se om man kan lura nån.

2008-10-05 @ 11:11:32
Postat av: Danne

Grattis Jocke!!Då är det din tur att guida upp en lax åt mig i Nkpgsån :D

2008-10-05 @ 17:10:18
Postat av: Anonym

Godagens! Kikar in:) Fin blogg!

2008-10-05 @ 17:13:20
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Martin

Det är inte svårt att fånga lax om man går ner på ICA och köper dem och sedan tar ett foto i köket. :) Grattis Jocke! Fin fisk.

2008-10-05 @ 20:43:40
URL: http://[email protected]
Postat av: Schlangen

HA Ha! Fan så fint, grattis!

Du som är proffsfotograf borde väl veta att ett kort hemma i köket e väl inte det mest naturskönaste.

Kom ner o ta några gäddor snart.

Hade.

2008-10-06 @ 16:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0