Fredagsfiske

Idag var det dags för mig och Andersson att ge oss ut att meta lite efter gädda.
På vägen ut ringer Jocke G och han bestämmer sig för att följa med ut.
Började riktigt bra då jag snabbt fick två fina gäddor. Den största på runt 4.5 kg
Jocke kastar idag med en grön foreplay wobbler och får snabbt också fisk.
Andersson lyckades tappa först  på en miss i mothugget.
Sen fick han på en som fastnade i hans eget kastnät som han tappat året innan.
Självklart lyckades jag också fastna i nätet. Vi knöt nytt men efter det blev det helt still.
Ingen aktivitet alls. Till slut tröttnar jag på metet och börjar kast lite. Men fortfarande inget.
Vi byter plats nedströms och tiden rullar på utan kontakt.
Andersson går på promenad och letar flöten som vi tappat på andra sidan.
Då får Jocke en gädda.
Börjar lite aktivitet på hans brygga. Jag får ett hugg från min plats men inte mycket mer.
Jocke har kontakt igen utan att lyckas kroka så jag byter plats och delar plats med han.
Där lyckas jag kroka en liten stackare på en gul jigg.
Jocke får en till liten snipa han med.
Andersson lånar Jockes spö för att prova ett kast och han får fisk direkt. En liten stackare det med.
Sen efter det ger vi oss och sticker hemmåt.

Simma lungt // Berggren

Kommentarer
Postat av: MoS

kör hårt!

2008-10-19 @ 02:22:32
Postat av: MoS

Kommer inte ihåg att jag skrev något inlägg igår men är fan inte säker heller. FULLDUM.

Bra med en rapport måste bli bättre på den punkten.



Puss

2008-10-19 @ 09:04:41
Postat av: jocke

Kul med gädder, men vem är "jag" i inlägget??

Skitfiske

2008-10-19 @ 15:20:45
Postat av: Johan

Det får du reda på i nästa veckas avsnitt av färjan där det ska trollas lax

2008-10-19 @ 15:29:11
Postat av: jocke

2008-10-19 @ 16:28:57
Postat av: jocke

Ha ha ha okej

2008-10-19 @ 16:29:59
Postat av: Anonym

En uppdatering av bloggen sker i helgen med bla. harrfiske i glomma, HÖ fiske i Älvkarleby

2008-10-23 @ 20:18:44
Postat av: Anonym

vart tog uppdateringen vägen?

2008-10-27 @ 18:55:36
Postat av: Anonym

Vad roligt att ni uppdaterar bloggen så ofta som ni faktiskt gör.

2008-10-28 @ 18:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0