Första jerkpasset i år!!

Jag och Martin tog ett kvällspass på Mälaren i går kväll. Det började bra med tre snabba slinkor runt 2kg men sedan tok dött i varenda vik vi testade. Ett sista försök gjordes i en grund vik när det började mörkna. Bakom mig hör jag att Martin byter jerk, något som vi för övrigt inte gjort på hela kvällen. Jag vänder mig om o ser att han satt på en riktig lågoddsare och tänker att nu är han desperat. Han kastar ut och tar långsamt hem betet, Pang!! Han krokar fisken som huggit och utbrister, den är nog ganska stor. När den kommer in till båten efter en kort fight ser vi att det nog är ett nytt PB. Upp med gäddan i båten, och efter vägning och mätning återfår den friheten igen. Gäddan var 106cm lång och 8.1kg tung och en putsning av PBt med 5hg var ett faktum. Vad den tog på låter jag vara osagt då den kommer att dominera på tävlingen, hehe!



Skitfiske // Jocke


Kommentarer
Postat av: MoS

Grattis Martin! Skönt att spöa Jocke förstår jag ;)



Redtiger!?

2009-04-22 @ 21:54:50
Postat av: MoS

Grattis Martin! Skönt att spöa Jocke förstår jag ;)



Redtiger!?

2009-04-22 @ 21:56:09
Postat av: Martin

Det värsta var ju att han tog fler än mig. Och det var inte red tiger jag tog den på. Men det var red tiger vi fiskade med hela kvällen innan jag bytte. :)

2009-04-22 @ 22:40:39
URL: http://[email protected]
Postat av: Danne

Kul o se att du levererar Martin till skillnad mot en annan..Kan det var en skitmört den tog på? :)

2009-04-22 @ 23:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0