Slakten har börjat!!

Hej på er grabbs!!

Som ni vet så har jag snackat mycket om lax och öring fisket i strömmen här uppe i stockholm, och nu har dom anlänt på nytt. Rapporterna om fisket startade redan när "Kurdish fluga" dängde upp en 12,3kgs nystigen honfisk i mitten av juli. Och sedan dess har det kommit upp mycket stor fisk, ett antal över 10kg och ännu fler mellan 5-10kg. Men fisket är fortfarande trögt och bygget som utförs runt fiskeplatserna underlättar det ju inte direkt.
Jag gick ner en sväng för att kolla hur det gick i går för spödängarna där nere.  Så länge solen var uppe så var allting dött, men när mörkret kom, då hände det. Jag var där under två mörka timmar och dom fiskar som kom upp var fina. En lax runt 5kg och en blank öring på ca 5,5kg och som pricken över iet kom det upp en lax på 12,3kg.  Faktum är att han som fick den stora var i strömmen för första gången och det var i det första kastet den högg. Snacka om flyt!!
Bara så ni vet så går dom där nere och smackar efter våra flugor, så om det e nån som vill testa spinnfluga efter lax så hör av er.

 

Skitfiske på er!!

Kommentarer
Postat av: jocke

Var nere igår o testade nya spöt efter lax. Det var segt med jag lyckades iaf kroka en, men den slet sig =( . Svante fick som vanligt en fin lax som jag klättrade ner o håvade. Det var en fin fisk på 9.1kg, så dom finns ju där! Skitfiske

2009-08-10 @ 11:17:29
Postat av: Johan "MoS"

Låter ju grymt. Man blir sugen.



Har ungen kommit än?

2009-08-11 @ 20:18:01
Postat av: jocke

Jo det e grymt vill jag lova, men nu har dom stängt luckan uppe vid ghettot så vi får hoppas på regn, hehe !

2009-08-12 @ 11:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0