Snip fiske

Jag o Johan (Mos) var ute en sväng i tisdags och skulle lura en fet höstmaddam var det tänkt, eller iallafall våra förhoppningar. Då vinden hade legat på från syd ett par dagar och vädret var lite mulet så var förhållandena ganska bra. 
Vi började att fiska av en lång vasskant men utan framgång och styrde då båten längre in i viken och där hade det samlats stora mängder snipor som högg på var o varannat kast. 5 gäddor totalt och lika många missade var resultatet för dagen. Vi provade lyckan även i en annan vik men där var nätmarodörerna på sitt bästa humör och la ut meter efter meter av nät när vi som bäst hade värmt upp kastarmen. Samtidigt började mörkret falla på och vi bestämde oss för att avsluta fisket och röra oss hemåt.

// Danne


Kommentarer
Postat av: Berggren

Och vem har skrivit denna då?

2007-11-01 @ 22:47:31
Postat av: MoS

Står ju ganska tydligt att det är en person som kallar sig Jag som skrivit denna artikel. Kan säga så mycket som att det inte är jag-jag som skrivit denna dock. Glasklart! Läs lite bättre Berggren!

2007-11-02 @ 07:46:00
Postat av: Anonym

Ja jag vet inte vem det kan vara om det inte är Berra eller Mos ;)

2007-11-03 @ 22:43:17
Postat av: susanna

Trevligt o bra skrivet!!!!!!!!!!!!

2007-11-17 @ 18:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0