Öringfiske



Idag var jag och Rille ute på jakt efter havets silver som Jean brukar kalla Havsöringen för. Fisket bedrevs i skärgårdområdet söder om Nyköping. Vi fiskade av vikar, skär, kanter och uddar. Vädret var ganska klart med inslag av sol fram tills eftermiddagen då det mulnade på och vinden tilltog. Vinden den var västlig och varierade mellan 3-8 m/s. Fisket var riktigt trög och det enda av värde som hände under hela dagen var att en öring (modell mindre) skuggade mitt drag ända fram till båten. Detta skedde vid öppningen på ett smalt sund som vetter ut mot öppet hav. På samma område såg vi även stim med småfisk. Med facit i hand kanske vi skulle stannat kvar på denna plats längre tid.Tror att vi fiskade av bortåt 20-talet olika ställen denna dag och var även inne en sväng vid några vassvikar för att prova gäddfisket. Ludde och Runis var de drag som fick mest speltid.

/ Johan "Mos"

Kommentarer
Postat av: Berggren

Sweet Johan Synd att inget hög

2007-10-31 @ 23:02:34
Postat av: Anonym

Var du hög när du fiska Mos? :p

2007-11-01 @ 18:40:11
Postat av: MoS

Klart jag var hög. Skulle jag vara låg? dvs. deprimerad!? Alltid "hög" när jag fiskar.

2007-11-04 @ 04:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0