Öringfiske i Älvdalen

Resan till Älvdalen var inte menat som en fiskeresa utan egentligen att hälsa på
våra kära vänner Henke, Johanna och deras lilla söta Hilda.
Spöt och spinnare hade smugglats med i fall att det fanns ett roligt fiske som kunde testas,
och det fanns det.
Jag och Henke tog med oss Johannas pappa med på dagsutflykten, han var visst ett säkert
kort när det gällde att hitta fina sjöar i närheten och att han var älg och björn guide var ju inte
heller fel i fall att man skulle träffa på någon sådan.
Första sjön såg ut som Nävsjön fast mycke mindre och att det fanns
fisk var det inget snack om. Mitt i sjön där man förstås inte når fanns fisken. Det vakade precis hela
tiden, stort och smått om varannat. Suck suck, man skulle haft en flytring sa jag till
Henke, då skulle man vara kung över den här sjön.
När det senare var dags att lämna sjön för att åka till en sjö där det fanns grov röding,
hade tre småöringar dragits runt 6hekto.

  

Rödingsjön var mycket mindre men väldigt djup och svårfiskad med de små spinnare
vi körde med. Några fina abborrar kom upp men ingen röding. Ett stort åskväder drog förbi
och en fin öring smäller på mitt lilla ul-spö, PANG, vilket jävla hugg, den stretar och drar och
Henke kommer springande med håven, yes, det är den största i dag.
9850gram, gaaaa, jag som ville över kilot, men man kan inte få allt.
Dagen går och det ända som hugger är små abborre, och att en jäkla massa knott och myggor
som surrar runt våra huvuden, så vi bestämmer oss för att åka hemåt igen.

        

Tack för en trevlig fiskedag med mycket intressanta  och fina naturupplevelser
Henke och Company jag återkommer så fort jag kan.

     

Skitfiske // Jocke

Kommentarer
Postat av: Danne

Kul att du fick et bra prickiga du med! Du kom ju över kilos strecket Jocke! 9.8kg är stooort ;)

2008-08-02 @ 18:53:03
Postat av: jocke

He he, 985gram ska det vara. Nån som vill guida upp ett par gurkor till mej i veckan, är nere i nypan söndag till onsdag????

2008-08-02 @ 21:35:30
URL: http://[email protected]
Postat av: Johan MoS

Fina fiskar pöjk!

2008-08-03 @ 16:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0