Årets första gäddor



FISKELOV, DAG 1

Idag körde jag, Rille och Sigge efter gädda i skärgården. Vädret var härligt med strålande sol från en molnfri himmel och kryddat med svaga sydliga vindar. Fisket var ganska trögt på förmiddagen och efter en tidig lunch så var vi på g. Första stället efter lunchen resulterade i 3-4 kontakter men endast en gädda krokad (på strax över kilot). Vi provade sedan ställe efter ställe men såg inte ett skit. Vi beger oss hemåt och provar ett sund på tillbakavägen. I sundet står det ett antal gäddor som genast visar sig som följare i det klara vattnet. Sigge är mannen för dagen och klipper dagens största gädda på uppskattningsvis 4+. Det är hans andra fisk och fler blir det inte denna dag.Rille tappar en nära båt och jag själv har någon följare på samma plats.

Förra helgen lyckades jag kroka årets första öring på ett väldigt kort pass (45 min).


Nya skutan funkar utmärkt.


/Johan "MoS"

Kommentarer
Postat av: jocke

2009-04-05 @ 16:10:25
Postat av: jocke

Fy fan, jag vill oxå ha lov. Ja ja, snart e det tävling och då jäklar. Kul med inlägget Mos, fortsätt så. Och så lite längder på fiskarna så uppdaterar vi listan.

2009-04-05 @ 16:12:45
Postat av: Danne

Min kuk är 24cm i erigerat tillstånd, det kan du uppdatera med! :D

2009-04-06 @ 12:44:39
Postat av: Jocke

Ha ha ha, dream on Danne!!!

2009-04-06 @ 23:12:00
Postat av: Danne

Hahaha, du får väl se på tävlingen! ;)

Grattis Johan till öringen och en kanonfin båt!

2009-04-07 @ 09:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0