Griiiiis!!!!!!!

Egenbundna flugor, egengjutna sänken och nytt spö och rulle var det som behövdes för att lura en riktig gris.

Efter en dålig fiskesommar med bara några enstaka abborrar och gäddor var det åter dags att testa spinnfluga i strömmen. Jag gick ner vid elva tiden i går kväll med ett visst flin på läpparna, hmm undrar hur det kommer att gå. Efter att ha slitit med att binda flugor och gjuta egna sänken så tänkte jag att han där uppe borde väl ändå vara lite snäll mot mig. Väl nere så rekade jag ett ställe där ingen stod, tacklade på grejorna, och kastade ut. Sänket hoppar på botten men inget händer. Kastar ut igen, sänket hoppar återigen på botten, men vad var det som kändes? Var det hugg? Och där igen! Gör ett stadigt mothugg, FIIIIISK, ropar jag och den känns stor. Laxen som jag trodde det var går tungt mot botten, men mot ett 11fots SAKURA spö så får jag till slut övertaget. Fisken landas av en trevlig kille som jag aldrig träffat förut, skönt att folk ställer upp för varandra här nere tänker jag, för det är en bit att klättra på en stege ner till vattnet. Jag går förvånat fram till fisken, men va fan det e ju en öring, och den e fet! Fin fisk det där säger alla och grattar mig med varsin klapp på axeln. Vägningen visar att den är 5.7kg tung och endast 73cm lång!!!! Ryggbred är den oxå, 10cm tjock, som en skaplig gädda, hehe. 
Vi kastar vidare men inget händer, men vad gjorde det, jag var toknöjd. En timme senare ligger jag i min säng och drömmer om öringfisket, vaknar till och tänker, hände det verkligen!? Jag går upp och tittar, och jodå, där ligger den i kylen, filead och klar för rökning.
En skön borjan blev det helt klart, hoppas att resten av hösten blir minst lika lyckad!



SKITFISKE // Jocke


Kommentarer
Postat av: MoS

Grattis Jocke!

2010-08-11 @ 09:24:36
Postat av: Schlangen

Sweet!!!!!!!

Grattis, den va riktigt fin!

2010-08-15 @ 20:08:30
Postat av: Jocke

Sweet!?!?! Ha ha har du blivit stekholmare ha ha!!

2010-08-15 @ 20:20:27
Postat av: schlangen

Fuck off jocke

2010-08-21 @ 16:40:27
Postat av: jocke

Jupp jupp!

2010-08-31 @ 17:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0