Fredagsfiske 2007-11-02

Det sprutade inte direkt fisk idag. Men några snipor blev det.

Strax efter nio i morse ringde Johan och störde min skönhetssömn. Det var fiskedags.
Bara att pallra sig upp och fixa iordning sig..
Innan vi stack ut bar det av till Skeppsfornering där ja inhandlade 2 nya jerk bates och en nya tafs.
500 kr fattigare men det var det värt. Solen sken och det blåste en frisk västlig vind.
Vi började i våran hemliga vik där gäddan visade sig på första kastet. Men den fastnade ej på Johans krok.
Vi fick 2 snipor var. Johan fiskade med en Buster Jerk tånglake uber shallow och jag med bigbandit pepegoj.
Sen for vi iväg till nästa ställe men inte mycket hände på ett par timmar.
Vi åt lite lunch och efter det bestämde vi oss att byta bate.
Jag bytte till ett av mina nyinköpte "vilket säger ja ej, då det är det betet ni får gissa i tävlingen".
Fisk på första kastet helt otroligt. Det kostade 270 spänn så fan nått ska det väl ge.
Vanligtvis kastar ja bort sånna drag =).
Vi krokade nån fisk var och tappade några innan det bar iväg innåt nyköpingshållet där Johan fått sin 10+ dagen innan. Idag var ingen fisk hemma utan helt dött. Vi gled runt och ful fiskade lite innan vi åkte hemmåt.
Vi skulle precis lägga till då vi bestämde oss att vi drar en sväng tillbaka till hemliga viken och provar lite.
Där hade ja en fin 4-5 kilos gädda efter 2 gånger men inget hugg.
Ja klippte dagens sista snipa innan skymning sen tog vi vårt pick o pack o stack.