FISKELOV, Dag 2&3

I söndags fiskade jag, Nordan och Berra efter öring i Oxelösund. Fisket var helt dött och det enda intressanta vi såg var ett oljeutsläpp och ett antal havsörnar. Själv blev jag dyngsur efter en resa över en stor fjärd. Rapala byxorna höll inte tätt. Vinden blåste på från väst och tilltog ju längre dagen löd.




Idag fiskades det gädda i strålande sol och redan på dagens första ställe hade vi ett antal kontakter med fisk. Första fisken drog jag själv och sedan rullade det på med fisk lite här och var. Fiskarna stod både grunt och på lite djupare vatten. Det slutade med 10 fiskar och den största klippte Nordan. Den vägde antagligen runt 5 kg och var 85 cm lång.




// Johan "MoS"

Kommentarer
Postat av: jocke

Inte ett dugg avundsjuk =)

2009-04-06 @ 23:10:07
Postat av: Danne

Bra grabbar! Kul att gäddfisket har börjat röra på sig!

2009-04-07 @ 09:17:20
Postat av: Norda

Havsöring på 52 cm fick jag 7/4, tappade även en större på ca 3 kg!!!

2009-04-08 @ 20:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0