Hallå i vintermörkret!

16-23 januari var det Lanzarote som gällde, jag och tjejen åkte ner för att slippa kylan i kalla sverige ett tag. Lagom varmt, runt 20grader, men med en kraftig vind som kylde lite grann. Efter några dagar på stranden och runt poolen med en drink i handen, kunde jag inte stå emot längre, jag bestämde mig för att boka en dag på sjön med en Big Game båt. Fisket var det inte högsäsong på men vi åkte ut ändå. Väl i båten var det tio man som skulle fiska, i med lika många trollingspön och sedan dags att dra lott om vilket spö man skulle få, jag drog ett ess, och jag fick ett spö med en djupgående wobbler som såg het ut. En kvart senare skriker kaptenen "FISH"; det är fast fisk på spö nr10. Tysken som drillar fisken ser ut som han som är med i MediaMarkt reklamen och jag kan knappt hålla mig för garv. Upp kommer en bonito på ca 2kilo, ingen stor fisk men en fin en som är nära besläktad med tonfisken. Fort i med grejerna igen och det tar inte lång tid innan det är "FISH" igen och denna gång är det min wobbler en fisk har slukat. Mothugg och fisken sitter och guiden skriker: when the fish stop you work!! Det var nämlingen det enda man kunde göra i början för fisken var urstark i jämförelse till sin vikt. Även min fisk är en bonito och är ungefär lika stor som den första.

  

Efter nån timmes trolling stannar vi för att bottenmeta och mete med levande bete efter bonito. Agnar krokarna med bläckfisk och sänker sen grejorna till botten. Hur mycket fisk som helst finns det men bara mindre, det kommer upp ca 10st arter och den ena ser konstigare ut efter den andra.     
     

Guiden riggar en sardin på en stor enkelkrok och blåser upp en rosa ballong som flöte och knyter på. Det tar ett tag sen skriker det i en rulle, det är något som har tagit sardinen och gör en lång rusning, kaptenen ropar, you you take the rod. Okej okej skriker jag och gör ett hårt mothugg. Fisken rusar som en galning, men när fisken stannar börjar jag ta hem den. Det blir en seg kamp, men jag står till slut som segrare. Det är ännu en bonito på 3-4kg. 



När dagen är slut så kan vi räkna in 4st bonito och runt 40st andra fiskar var. Det var en jäkligt kul dag på sjön fast det blåste som satan. 

Skitfiske // Jocke                                                                                                                                                           


Kommentarer
Postat av: jocke

varför i helvete blir inlägget så jävla konstigt när det publiceras på bloggen???

Om nån kan så får ni gärna snygga till det här inlägget, tack.



2009-01-24 @ 15:35:42
Postat av: jocke

Fixade det själv.

2009-01-24 @ 15:41:24
Postat av: Martin

Dom små ser ut som tropiska pankor.

2009-01-24 @ 18:26:29
URL: http://[email protected]
Postat av: jocke

Jajemensan!

2009-01-24 @ 19:26:20
Postat av: Herr D

Trevligt, inte varje dag man får frossa i övriga arter på menyn, Kul!

2009-01-24 @ 19:26:45
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Danne

Fina firrar Jocke! Speciellt Boniton hade riktigt grym teckning! Ditt PB på Bonito i teamet kan bli svårslaget! ;)

2009-01-24 @ 22:06:30
Postat av: Johan "MoS"

Bra Jocke! Det är du som håller bloggen flytande för närvarande. Grabbarna som kör i ån borde uppdatera lite för de drar fisk. Bevittnade när Jocke Gustavsson drog sin tredje fisk idag. Det var en fin regnbåge på strax över kilot.



Själv har jag en fiskefri månad.

2009-01-25 @ 12:44:15
Postat av: Johan Berggren

Fan var roligt att se att inte folk bara ligger på stranden på semestern =)

2009-01-25 @ 13:08:10
Postat av: Anonym

Ja för fan grabbar, uppdatera!! Alltid lika spännande när nån har skrivit nåt nytt.

Johan: Såg att Jonte börjat fiska, han kanske e nåt att ha i teamet, hehe?!

2009-01-25 @ 18:20:26
Postat av: Johan

vem fan är jonte?

2009-01-26 @ 02:06:46
Postat av: Johan

jaha jonas. Fiskar aldrig med han så han får starta eget team haha

2009-01-26 @ 02:12:52
Postat av: Johan

Vore kul med ett par team till så man kan tävla lite =)

2009-01-26 @ 02:17:39
Postat av: Schlangen

Kul för dig jocke.

Vad skulle man fått om det va högsäsong?

Fler arter eller fler bonitos.

2009-01-26 @ 14:59:14
Postat av: jocke

Man skulle nog få mer och andra större fiskar!

Fiskat nåt Micke?

2009-01-29 @ 19:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0