Nytt År - Nya Äventyr

6 Januari 2009

Tjena grabbs!!

Var iväg en sväng idag för att spinnfiska efter öring mitt inne i stockholms city. Det var iskallt i blåsten men det var bara att bita ihop, man får ingen fisk med grejorna på land tänkte jag. Började fisket utanför Rosenbad men inte ett skit hände, gick vidare men inget där heller, suck suck. Aldrig kommer jag få en fisk här nere, det är "dödsdömt" att köra där börjar jag tycka. Jag gick vidare ner mot Skeppsholmen för att få upp lite värme innanför kläderna, för det var riktigt kallt faktiskt.
Stannade till vid en kille som fiskade och frågade om han fått nåt. Nej det e dåligt idag, och det pga kylan påstod han. Ja ja det e bara att nöta och jag kan visa dig var du ska köra när det blivit lite varmare. Vi gick en sväng runt vid ställen som jag aldrig fiskat av och han sa att här står det ofta fisk på våren. Tack sa jag och gick glad i hågen upp mot Rosenbad igen. Fiskar av en fin sträcka som jag alltid trott ska ge fisk, och plötsligt kommer en öring simmandes på botten mitt framför mej. I med draget och presenterade det precis framför munnen på den, fisken tittar till på det och nafsar, DEN SITTER!!!!  Men vad är det här?  Den gör inget motstånd ju!  Jag vevar in den och tailar den, hmmm nåt som inte stämmer här. Tittar nogare på fisken, den är inte så fet men den är fin och ganska blank, men i stort sett livlös!
Snacka om sönderlekt, hehe. Avlivar den och tänker efter, hmmmm är det ett nytt PB!? Fisken väger 2.8kg men räknas den. jag tycker då inte det. Vad tycker ni?? Men det är klart, jag kan ju alltid ta en större i helgen hehe.

Skitfiske / Jocke          


Kommentarer
Postat av: Johan

Vackert Jocke. klart det räknas så länge den inte var felkrokad så =) Den högg jue

2009-01-07 @ 14:14:12
Postat av: Magnum

Jag tycker oxå den räknas! Hur många havsöringar är det inte som bara nafsar när man är ute med båten vid kusten - ska väl inte va nån skillnad bara för att man ser hugget? (Har ju hänt att man sett en del efterföljare som nafsat men då är man ju så jävla speedad att man ryckt ut draget innan fiskjäveln stängt munnen :) Men ibland fastnar de!)

2009-01-08 @ 05:48:50
Postat av: MoS

Snyggt jobbat!

2009-01-08 @ 14:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0